پرسونال برندینگ در لینکدین | شناخت استراتژیهای برندسازی شخصی در این پلتفرم
خرداد 30, 1402پرسونال برندینگ برای فریلنسرها | ایجاد شهرت و جذب مشتری در دنیای فریلنسری
خرداد 30, 1402پرسونال برندینگ برای پزشکان
برندسازی شخصی، موضوعی مهم برای پزشکان
پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی یکی از موضوعات مهم برای تمام کسب و کارهای امروزی است. یعنی تمام افرادی که صاحب یک کسب و کار یا تخصص هستند برای معرفی بهتر و بیشتر خود به جامعه و موفقیت در حوزه کاری خود باید از برندسازی از نوع شخصی استفاده کنند. پرسونال برندینگ برای پزشکان هم اهمیت زیادی دارد. باتوجه به رقابت بالا در دنیای پزشکی و وجود متخصصین متعدد در هر شاخه از پزشکی، استفاده از برندسازی برای معرفی خود به تعداد بیشتری از بیماران، نکتهای مهم و کاربردی در دنیای پزشکی است.
مفهوم پرسونال برندینگ برای پزشکان
پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی، اینروزها به موضوعی مهم در کسب و کارها تبدیل شده است. تمام افرادی که در یک زمینه خاص تخصص داشته و مهارت انجام کاری را دارند که دیگران در انجام آن ناتوانند باید با استفاده از این ابزار مهارت و تخصص خود را به سایرین معرفی کنند.
به کارگیری درست ابزارهای پرسونال برندینگ و این تکنیک تاثیر مستقیم در افزایش درآمد و بهبود وضعیت کسب و کار را دارد.
این موضوع در تمام مشاغل و تخصصها به یکی از موضوعات مطرح و مهم تبدیل شده است و حرفه پزشکی هم از آن مستثنی نیست. چه بسیار پزشکانی که علیرغم داشتن مهارت بالا، به دلیل عدم آشنایی بیماران با آنها توانایی خدمترسانی به مردم را ندارند. البته پیش از آشنایی با پرسونال برندینگ برای پزشکان باید با مفهوم اصلی این موضوع آشنا شد.
ابتدا به شما میگوییم که برندسازی شخصی چیست؟
در یک تعریف کلی میتوان برندسازی شخصی را به این صورت تعریف کرد که، یک فرد با مهارت و تخصصی خاص به وسیله ابزارها و روشهای مختلف خود را به دیگر افراد معرفی کند. در واقع افرادی که دارای مهارتی به خصوص هستند، صرف داشتن این مهارت به تنهایی امکان کسب درآمد و بهبود وضعیت کاری خود را ندارند، این افراد ابتدا باید توانایی و مهارت خود را به سایرین معرفی کنند که این کار موضوع اصلی در پرسونال برندینگ است. در واقعه جامعه و مردم باید با توانایی و مهارت شخص آشنایی داشته باشند تا برای رفع نیاز خود به او مراجعه کرده و کسب درآمد اتفاق بیفتد.
برندسازی شخصی در پزشکی
در حرفه پزشکی نیز مانند سایر حرفهها، رقابت بسیار زیاد است و کسب درآمد بیشتر در میان رقبا تنها در صورتی امکانپذیر است که پزشک تواناییها و خدمات خود را به بیماران معرفی کند. گاهیاوقات پزشکان ماهر و متخصص علیرغم توانایی بالا در تشخیص و درمان بیماریها، تعداد بیماران زیادی ندارند که معمولا به دلیل عدم وجود یک برند شخصی است.
بنابراین پرسونال برندینگ برای پزشکان موضوعی بسیار مهم است و باید با اصول و چگونگی به کارگیری از آن در حرفه خود آشنایی داشته باشند.
این روزها پرسونال برندینگ در پزشکی یک لازمه است!
اینروزها پرسونال برندینگ برای پزشکان به موضوعی مهم و قابل توجه تبدیل شده است. این موضوع در پزشکی فراتر از کسب درآمد است، در پرسونال برندینگ پزشکی هدف معرفی بهترین پزشکان، با بیشترین توانایی به مردم است. بنابراین پزشکانی که دارای مهارت بالا به خصوص در شاخههای تخصصی هستند باید آن را جدی بگیرند.
برندسازی شخصی در پزشکی علاوه بر موضوع کسب درآمد، تاثیر زیادی در کیفیت کاری پزشک هم دارد. بالا رفتن تعداد بیماران و مراجعین به یک پزشک موجب افزایش تجربه او در زمینه تشخیص و درمان بیماریها میشود و این موضوع هم تاثیر مستقیم در کیفیت کاری پزشک خواهد داشت.
برندسازی شخصی را با شهرت اشتباه نگیرید!
یکی از موضوعاتی که بسیاری از افراد با برندسازی شخصی اشتباه میگیرند، شهرت است. شهرت یک موضوع بیرونی است و از طریق تعریف دیگران از یک کسب و کار یا مهارت خاص ایجاد میشود اما برندسازی شخص یک کار فردی است که باید توسط خود شخص و با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارد انجام شود.
در واقع شهرت غیرقابل کنترل است اما پرسونال برندینگ را میتوان کنترل کرد و باتوجه به نیاز از آن استفاده کرد. البته شهرت میتواند به وسیله پرسونال برندینگ هم اتفاق بیفتد. بنابراین نباید شهرت را با برندسازی شخصی اشتباه گرفت.
پرسونال برندینگ برای پزشکان چه مراحلی دارد؟
باتوجه به اهمیت پرسونال برندینگ برای پزشکان، تمام پزشکان باید با این موضوع آشنایی داشته و توانایی استفاده صحیح از آن را داشته باشند. پرسونال برندینگ برای پزشکان مراحل مختلفی دارد که آشنایی با آنها لازمه انجام این کار است.
بعضی از پزشکان به طور شخصی به برندسازی و معرفی خود به بیماران میپردازند اما بعضی از پزشکان برای انجام این کار از شرکتها و گروههای تخصصی استفاده میکنند که در هر دو حالت، مراحل کار یکسان است اما در برندسازی توسط خود پزشک باید تسلط کافی به تمام مراحل وجود داشته باشد.
تعیین هدف
در اولین قدم به منظور پرسونال برندینگ برای پزشکان باید یک هدف درست و واضح مشخص شود. پزشک باتوجه به درگیریها، نوع تخصص، شرایط خانوادگی و زندگی شخصی خود باید اهداف آینده خود را مشخص کند. طبیعتا با انجام مراحل پرسونال برندینگ تعداد بیماران پزشک افزایش پیدا میکنند و این موضوع در ساعت کاری او تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین برای شروع برندسازی مشخص کردن یک وضعیت کلی از آینده و شرایط احتمالی اولین و مهمترین قدم است.
شناسایی رقبا و متمایز شدن از آنها
در مرحله بعد برای برندسازی شخصی باید نقاط تمایز با رقبا شناسایی شود تا در برندسازی و معرفی به افراد از آنها استفاده شود. حرفه پزشکی از جمله مشاغلی است که رقابت در آن بسیار زیاد است و باتوجه به شبیه بودن موضوع اصلی کار پیدا کردن نقاط تمایز در آن کمی سختتر از سایر حرفهها است. برای پیدا کردن تمایزها ابتدا باید یک بررسی کلی در عملکرد و نحوه معرفی سایر رقبا انجام داد. برای انجام این کار میتوان به نکاتی که یک پزشک را به شهرت رسانده و همچنین در میان بیماران شناخته شده میکند، توجه کرد.
شناسایی نقاط ضعف و قوت، کار بر روی آنها
مهمترین مرحله در پرسونال برندینگ برای پزشکان شناسایی نقاط قوت، ضعف و کار بر روی آنهاست. مجموع نقاط ضعف و قوت، مهارت و توانایی افراد را تشکیل میدهند، بنابراین تشخیص صحیح آنها اهمیت زیادی دارد. در برندسازی شخصی باید نقاط قوت را تقویت کرد و نقاط ضعف را با استفاده از تکنیکهای مختلف از بین برد. داشتن نقاط ضعف چیزی است که اعتماد بیماران به یک پزشک را از بین میبرد و نقاط قوت موجب افزایش اعتماد در آنها و حتی معرفی پزشک به دیگران، توسط بیمار میشود.
طراحی برند
در مرحله بعدی پرسونال برندینگ برای پزشکان، باید برند را طراحی کرد. برند یا نام تجاری در پزشکی همان نامی است که پزشک با آن فعالیت کرده و به بیماران معرفی میشود، تنها در شرایط خاص که پزشک کلینیکی تخصصی داشته باشد ممکن است نام برند براساس نام کلینیک تعیین شود.
باتوجه به اینکه هدف برندسازی شخصی، شناساندن برند و نام تجاری به دیگر افراد است؛ باید به طراحی آن دقت کرد.
به کارگیری ابزارها
در نهایت بعد از ساخت برند باید از طریق ابزارهای مختلف آن را به دیگران معرفی کرد. یکی از ابزارهای کاربردی و مناسب برای پرسونال برندینگ برای پزشکان، وبسایت است. این ابزار برای جذب بیمارانی که به دنبال کسب اطلاعات قبل از مراجعه حضوری به پزشک هستند، بسیار کاربردی است. همچنین امکانات وبسایتها برای معرفی خدمات بیشتر از سایر ابزارها است.
البته اینروزها ابزارهایی مانند اینستاگرام هم در برندسازی شخصی کاربرد زیادی دارند. باتوجه به در دسترس بودن این ابزار استفاده از آن میتواند سرعت معرفی برند پزشک به دیگران را چندبرابر کند.
مزایای برندسازی شخصی برای پزشکان
پرسونال برندینگ برای پزشکان مزایای زیادی دارد. آمارها نشاندهنده این موضوع است که آن دسته از پزشکانی که برندسازی شخصی را جدی گرفته و از آن استفاده میکنند، ارتباط بهتری با بیماران داشته و مراجعین آنها بیشتر هستند. طبیعتا افزایش تعداد مراجعین و بیماران به یک پزشک موجب معرفی به تعداد بالاتری از بیماران، بهبود کیفیت کار پزشک و افزایش درآمد میشود. البته کسب درآمد تنها مزیت برندسازی شخصی برای پزشکان نیست.
ارتباط موثرتر با بیمار
یکی دیگر از مزایای استفاده از این موضوع در پزشکی ارتباط موثرتر پزشک با بیمار است. در گذشته و پیش از روی کار آمدن ابزارهای مختلف مانند پرسونال برندینگ برای آشنایی با پزشکان، بیماران ناچار بودند که برای پیدا کردن یک پزشک متخصص روزها به جستجو بپردازند. با برندسازی شخصی پزشکی اما این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است و دسترسی بیماران به پزشکان مورد نظر خود و ارتباط اولیه با آنها سادهتر شده است.
با استفاده از خدمات پرسونال برندینگ برای پزشکان، بیمار میتواند ابتدا از خدمات، تواناییها و مهارت پزشک مورد نظر خود اطلاع پیدا کرده و در صورت داشتن شرایط مناسب از نظر بیمار، به او مراجعه کند.
پیشرفت شغلی
پیشرفت شغلی دیگر مزیت پرسونال برندینگ برای پزشکان است. برندسازی موجب ایجاد رقابتی سالم میان پزشکان میشود تا هر پزشک تلاش کند با بهتر کردن مهارت و کیفیت کاری خود تعداد بیماران را افزایش داده و در حوزه کاری خود موفق شود.
اعتمادسازی
برندسازی شخصی در پزشکی علاوه بر مزایای گفته شده، تاثیر زیادی در افزایش اعتماد بیمار به پزشک دارد. تصور کنید بیمار قبل از مراجعه به شما به عنوان یک پزشک، تصاویر مطب یا محل کار شما را در صفحه اجتماعی یا سایت دیده باشد و یک آشنایی کامل با تصویر، لحن صحبت و تواناییهای شما به عنوان پزشک معالج داشته باشد و زمانی که به مطب مراجعه میکند با تمام چیزهایی که از قبل دیده مواجه شود.
این موضوع موجب اعتماد اولیه در بیمار میشود، استرس بیمار در برخورد با پزشک را کاهش داده و در تاثیرگذاری درمان و نحوه ارتباط بیمار با پزشک هم تاثیر مستقیم دارد.
نکات مهم در برندسازی شخصی پزشکی
برندسازی یک کار تخصصی است و اگر به درستی انجام شود نتایج بسیار مناسبی خواهد داشت، برای دریافت بهترین نتیجه در پرسونال برندینگ برای پزشکان نکاتی وجود دارند که توجه به آنها کمککننده میباشد.
تولید محتوای مناسب برای ابزارهای ارتباطی
ارتباط با مخاطبین در پرسونال برندینگ از طریق محتواهایی که در شبکههای اجتماعی یا سایت منتشر میشود، اتفاق میافتد، بنابراین تولید یک محتوای باکیفیت نکته مهمی است در برندسازی شخصی باید به آن توجه شود. در تولید محتوا برای یک سایت شخصی پزشکی میتوان از انواع مختلف محتواها مانند محتوای متنی، تصویری، ویدیویی، صوتی و… استفاده کرد.
در تولید محتوا به منظور معرفی برند پزشکی به بیماران میتوان از نکات زیر هم استفاده کرد:
- توصیف خدمات توسط خود پزشک
- مشخص کردن سود و فایده خدمات برای بیماران
- تعریف ویژگیهای شخصیتی پزشک و نحوه ارتباط با بیماران
- آموزش یک موضوع خاص توسط پزشک به بیماران
لزوم استفاده از سایت و تبلیغات در کنار آن
سایت یکی از ابزارهایی است که برای انتشار محتوا میتوان از آن استفاده کرد که روش کار با آن کمی پیچیدهتر از سایر ابزارهای ارتباطی است. با اینحال داشتن یک سایت خوب موضوعی مهم در پرسونال برندینگ برای پزشکان است. اعتماد بیماران به پزشکانی که دارای سایت شخصی دارند، بیشتر از سایر پزشکان است.
البته داشتن یک سایت به تنهایی کافی نیست و تبلیغات آن هم موضوع مهمی است که باید جدی گرفته شود. در واقع حتی اگر بهترین محتواها برای معرفی پزشک به بیماران تولید شوند اما کسی آنها را مشاهده نکند بازهم برندسازی بینتیجه خواهد ماند و این اتفاق بدون تبلیغات درست نخواهد افتاد.
نقش پزشک و تصاویر و ویدیوهای واقعی در برندسازی شخصی پزشکان
در نهایت، مهمترین بخش در پرسونال برندینگ برای پزشکان، نقش خود پزشک در این موضوع است. برای معرفی بهتر و بیشتر پزشک بهتر است در تمام ابزارهای ارتباطی تصویر، صدا و ویدیوهایی از خود پزشک وجود داشته باشد. اعتماد بیماران به واقعیتها بیشتر از مطالب علمی است، به همین جهت در کنار استفاده از محتوای آموزشی، تبلیغاتی و… برای برندسازی باید واقعیتها را هم با بیماران به اشتراک گذاشت. به عنوان مثال نمونهای از مطالب واقعی برای نشان دادن به بیماران و معرفی پزشک از طریق آنها، تجربه مراجعین قبلی است، نحوه ارائه خدمات، تصاویری از محل کار پزشک و… میتوانند برای معرفی پزشک، اعتماد بیماران و ساخت برند او مفید باشند.
پرسونال برندینگ؛ نیاز امروزه تمام مشاغل دنیا از جمله پزشکی
پرسونال برندینگ در حوزه پزشکی موضوعی مهم هم برای پزشک و هم برای بیماران است. پزشکان با استفاده از برندسازی میتوانند تعداد بیماران و مراجعین خود را افزایش داده و به درآمدهای بالاتر دست پیدا کنند. بیماران هم با استفاده از این حوزه میتوانند با پزشکان بیشتری آشنا شده و با مقایسه خدمات و شرایط آنها، بهترین پزشک باتوجه به نیاز خود را انتخاب کنند. اگر یک پزشک هستید و هنوز کاری برای برندسازی شخصی خود نکردهاید، بهتر است سریعتر دست بجنبانید و یک برند شخصی بسازید!