پرسونال برندینگ در یوتیوب | آشنایی با نکات ساخت و ارتقا برند شخصی در این پلتفرم
خرداد 29, 1402پرسونال برندینگ برای پزشکان
خرداد 29, 1402پرسونال برندینگ در لینکدین | شناخت استراتژیهای برندسازی شخصی در این پلتفرم
لینکدین؛ پلتفرم کاریابی محبوب برای پرسونال برندینگ
دنیا میتواند مکانی ترسناک باشد، بهویژه وقتی صحبت از استخدام بعد از 50 سالگی به میان میآید. حتی ممکن است گاهی احساس کنید که برخلاف جریان آب در حال شناکردن هستید. مشابه همین شرایط نیز برای کارجویان جوانی وجود دارد که در حال رقابت هستند. از این رو پرسونال برندینگ در لینکدین میتواند بهترین گزینه برای کارجویان و حتی مدیران کسبوکار باشد. مسلما، وقتی در این پلتفرم محبوب شروع به کار میکنید، ابتدا ممکن است کمی برایتان دشوار باشد. از کجا باید شروع کنید؟ چه ویژگیهایی در دسترس شما هستند و چه استراتژیهایی به شما کمک میکنند تا برند شخصی خود را بسازید؟
امروزه پرسونال برندینگ بخش مهمی از یک کسبوکار موفق است. برند شخصی شما عاملی برای توسعه برند تجاری شماست. با استفاده از پلتفرم لینکدین، شما میتوانید حضور خود را در شبکههای اجتماعی بیشتر کنید تا بتوانید خودتان و برندتان را بیشتر به دیگران معرفی کنید و نیز بتوانید مخاطبان و مشتریان ایدهآل برای تخصص و مهارتهای قابل ارائه خود پیدا کنید. از این رو در این مطلب با استراتژیهای پرسونال برندینگ در لینکدین و مزایای آن برای کسبوکار خود بیشتر آشنا میشوید.
مزایای پرسونال برندینگ در لینکدین
لینکدین ابزار قدرتمندی برای پرسونال برندینگ و معرفی کسبوکار است. این پلتفرم 18 سال است که در حال فعالیت است و خود را بهعنوان قابلاعتمادترین شبکه اجتماعی کاریابی در دنیا اثبات کرده است. از این رو این پلتفرم معروف به عبارتی بهترین پلتفرم برای ایجاد برند شخصی شماست. در ادامه به مزایای پرسونال برندینگ در لینکدین خواهیم پرداخت.
لینکدین قابل اعتمادترین پلتفرم است
در حالی که مردم بسیاری زمان و پول خود را روی لینکدین سرمایهگذاری میکنند. بر اساس گزارش اعلام شده در سال 2022، لینکدین برای 4 سال متوالی بهعنوان قابل اعتمادترین پلتفرم دنیا رتبهبندی شده است. بنابراین با پرسونال برندینگ در لینکدین، نهتنها قابل اعتماد بودن خود را تایید میکنید، بلکه کسبوکار خود و برند شخصیتان اعتبار میبخشید. این را نیز بدانید که مردم به اصالت، بسیار اهمیت میدهند.
جذب مخاطب بیشتر از مزایای پرسونال برندینگ در لینکدین
در حالی که لینکدین فقط به شما اجازه می دهد تا حداکثر 30هزار مشترک داشته باشید، اما 310 میلیون کاربر فعال ماهانه در لینکدین وجود دارد. این بدان معناست که احتمال دسترسی به افراد و جذب مخاطب برای شما بسیار زیاد است. با پرسونال برندینگ در لینکدین و به روز رسانی پروفایل خود، می توانید به راحتی به میلیون ها کاربر دسترسی پیدا کنید. مخاطبان بیشتر مساوی است با جذب مشتری های بیشتربرای کسب و کار شما.
شما در گوگل به چشم خواهید آمد
پلت فرم لینکدین بهعنوان یک موتور جستجو عمل میکند و بنا بر این سئو نقش بسیار مهمی را در نحوه یافتن شما ایفا میکند. هر زمان که یک پروفایل لینکدین ایجاد میکنید، یک نسخه عمومی در فهرست اعضای لینکدین در سایر موتورهای جستجو به اشتراک گذاشته میشود، بنابراین موتورهای جستجو، مانند گوگل، شما را به نمایش میگذارند. از آنجایی که شما بهراحتی در گوگل پیدا میشوید، توصیه میکنیم صفحه لینکدین خود را از نظر سئو بهینهسازی کنید تا مهارتها، تخصص و برند شخصی خود را هرچه بهتر به نمایش بگذارید.
استراتژیهای پرسونال برندینگ در لینکدین
لینکدین مکانی برای تمامی متخصصین بلندپرواز کسبوکارهای مختلف است. هیچ پلتفرمی را بهتر از لینکدین بهمنظور اشتراکگذاری دانش خود، به کسب بینش دقیق و استفاده از فرصتهای رشد فردی و کسبوکار خود پیدا نخواهید کرد این فرصتها میتوانند فوقالعاده ارزشمند باشند. از این رو هرگز نقش مهمی را که پرسونال برندینگ در لینکدین میتواند در موفقیت کسبوکار شما در دنیای امروزی وابسته به شبکههای اجتماعی، ایفا کند را دستکم نگیرید. به این منظور در ادامه به اینکه چگونه میتوانید برند شخصی خود را در لینکدین بسازید، فالوورهای خود را افزایش دهید و نیز چگونه مخاطبین جدیدی را با شناساندن خود در این پلتفرم محبوب به دیگران، جذب کنید؟
ایجاد پروفایل جذاب در پلتفرم لینکدین
بیایید اصول اولیه را بهدرستی دریابیم. برای پرسونال برندینگ در لینکدین قبل از هر چیز ایجاد یک پروفایل حرفهای در این پلتفرم امری ضروری به شمار میرود، به تصاویر خود توجه زیادی داشته باشید. توصیه ما به شما این است که در سایت Canva یک تصویر بنری بسازید و از دوستی که علاقه زیادی به عکاسی دارد بخواهید تا عکسی با ظاهر حرفهای از شما بگیرد. سپس، به بخش سرفصل (Headline) بروید و جمله توضیحاتی خود را بنویسید. در 20 کلمه، باید خود و کسبوکارتان را شرح دهید. از کلیدواژههایی را که مخاطبان بالقوه به دنبال آن هستند، استفاده کنید.
برای بخش درباره (About) خود، از چهار یا پنج پاراگراف استفاده کنید تا در مورد ماموریت کسبوکار خود و آنچه که شما را از بقیه متمایز میکند توضیح دهید. پس از آن، از بخش ویژگیها (Featured) برای نشاندادن تخصص خود استفاده کنید. پستها، مقالهها، وبلاگها، پادکستها و وبینارهایی را که ساختهاید را به نمایش بگذارید. در نهایت، تمام تجربیات و تحصیلات مرتبط خود را وارد کنید.
درخواست توصیهنامه از همکاران و مشتریان قبلی
همه چیز دهان به دهان میگردد. هرچه افراد بیشتری شما را توصیه کنند، مشروعیت بیشتری به برند شخصی شما میدهد. بسیاری از افراد باعث افتخارشان خواهد بود که به شما توصیهنامه بدهند. بهویژه اگر هدف شما پرسونال برندینگ در لینکدین باشد، احتمال پاسخگویی و ارائه توصیهنامه این افراد به شما افزایش مییابد. با همکاران دیگر، چه در گذشته و چه در حال حاضر، و همچنین مشتریانی که در گذشته نسبت به برند شما اشتیاق نشان دادهاند، شروع کنید. وقتی درخواستی برای توصیهنامه ارسال میکنید، سعی کنید این درخواست را شخصیتر کنید و دلیل آن را نیز بیان کنید.
بهینهسازی محتوا تکنیکی برای پرسونال برندینگ در لینکدین
هنگامی که شخصی نام حرفه شما را در موتور جستجوی لینکدین تایپ میکند، قطعا خواسته شما این است که تا جایی که ممکن است در بالای نتایج جستجو ظاهر شوید. اما این موضوع صرفا به نام حرفه شما وابسته نیست. کلمات کلیدی زیادی وجود دارند که با کاری که انجام میدهید مرتبط هستند. برای مثال، یک طراح گرافیک ممکن است بخواهد در نتایج جستجو برای کلیدواژههایی مانند طراحی وب، طراحی چاپ یا ادوبی اکسپرت (Adobe Expert) نیز در موتور جستجوی لینکدین ظاهر شود. با مراجعه مجدد به پروفایل لینکدین خود و افزودن این کلیدواژهها در بخش سرفصل و درباره، میتوانید به برند شخصی کسبوکار خود را به سطح بالاتری ارتقا دهید. از این رو بهینهسازی محتوا استراتژیای مطمئن برای بهبود پرسونال برندینگ در لینکدین و افزایش مخاطبین شما است.
ایجاد ارتباط با سایر کاربران در لینکدین
بسیاری از افراد برای بهدستآوردن تعداد زیادی فالوور در لینکدین، برای همه افراد در حوزه کاری خود درخواست ایجاد ارتباط ارسال میکنند. در صورتی که ارزش واقعی لینکدین در ایجاد ارتباطات معنادار با مردم است. روشی مناسب برای ایجاد تعامل با سایر کاربران و شروع پرسونال برندینگ در لینکدین، لایک کردن پستهای افراد است که از دیدگاه شما با برند شخصیتان مرتبط هستند. همچنین همیشه نظرات شخصی خود ارسال کنید. نظرات خوب اغلب منجر به تعاملاتی میشود که دانش شما را به نمایش میگذارد. همچنین به یاد داشته باشید که مثبتاندیشی را گسترش دهید. به دیگران بهخاطر موفقیتهایشان تبریک بگویید و اگر پستهای آنان پرمعنا هستند، آن را به اشتراک بگذارید. فقط به یاد داشته باشید که این افراد را تگ کنید تا احترام خود را به آنها نشان دهید.
مشارکت در گروهها راهی برای بهبود پرسونال برندینگ در لینکدین
یک اصل کلیدی برای پرسونال برندینگ موثر در لینکدین این است که سعی کنید از ارائه منفرد برند شخصی خود اجتناب کنید. در عوض، شما باید به دنبال این باشید که خود را بهعنوان یک متخصص در حوزه کاری خود به دیگران بشناسانید دهید. برای شروع، به گروههایی بپیوندید که پر از افراد حرفهای در همان حوزه کسبوکار هستند. این به شما کمک میکند تا پستهای مرتبط با کسبوکار خود را پیدا کنید. سپس میتوانید با این پستها میتوانید درباره تجربیات و نحوه هماهنگی آنها با حوزه فعالیت خود صحبت کنید. مردم به بیانات خوب توجه میکنند و بسیاری با شما ارتباط برقرار خواهند کرد. از این رو با گذشت زمان، این ارتباطات ممکن است به فرصتهای بزرگی برای کسبوکار شما منجر شود.
استفاده از رسانه در پروفایل لینکدین
بخش آموزشی و تجارب شخصی خود را با رسانه ادغام کنید. لینکدین به شما امکان آپلود اسناد، عکسها، لینکها، ارائهها و حتی ویدیوها را میدهد. افزودن نمونههایی از خلاقیت و دستاوردهای شما، پروفایل شما را به سطح بالاتری میبرد و راهی عالی برای پرسونال برندینگ در لینکدین و نیز جلب توجه مشتریان و کارفرمایان است.
ساخت ویدیوهای کوتاه و جذاب
مانند هر رسانه اجتماعی دیگر، مخاطبان اغلب در صفحههای مختلف منتظر چیزی هستند که توجه آنان را جلب کند. ایجاد پستهای ویدیویی کوتاه و سریع یک راه ایدهآل برای پرسونال برندینگ در لینکدین و تحقق این مساله است. فیلمبرداری یک ویدیو کوتاه (30 ثانیه) در تلفن هوشمند شما روشی هوشمندانه و تعاملی برای به اشتراک گذاشتن بینش شما با مخاطبین کسبوکار شما است. به لنز دوربین نگاه کنید، برای کسانی که به صنعت کسبوکار شما مرتبط هستند یک نکته ارزشمند را در نظر بگیرید، و از نرمافزارهای ویدیوی برای اضافهکردن لوگوی برند شخصی خود استفاده کنید تا پست شما شروع به ترند کند.
نوشتن مقالات برای پرسونال برندینگ موفق در لینکدین
یکی از ویژگیهایی که لینکدین را از سایر شبکههای اجتماعی متمایز میکند، توانایی نوشتن و انتشار مستقیم مقالات بر روی این پلتفرم جذاب است. این ویژگی فضایی را به شما بهمنظور نشاندادن دانش و تخصص خود به دیگران میدهد. این مقالات میتوانند شامل آموزشهای چگونگی، فهرستها یا حتی روندهایی مربوط به صنعت شما باشند.
حتی اگر وبلاگ شخصی خود را دارید، انتشار آن در این پلتفرم راهی مناسب برای پرسونال برندینگ در لینکدین خواهد بود و مزایای خاصی دارد. بهعنوان مثال، هر زمان در وبلاگ خود چیزی منتشر میکنید به همه دنبالکنندگان شما در لینکدین اطلاع داده میشود و میتوانید انتخاب کنید که این مقالات در پروفایل لینکدین شما نیز به نمایش گذاشته شوند.
استفاده از ویژگی آنالیز لینکدین برای بررسی روند پیشرفت کاری برند شخصی
لینکدین ویژگیهای اساسی تجزیه و تحلیل روند کاری پروفایل را برای همه کاربران خود فراهم میکند. این آنالیزها خیلی عمیق و دقیق نیستند، اما دریچهای به پیشرفت پرسونال برندینگ در لینکدین خواهند بود. کافی است آمار تعداد افرادی را که پروفایل و اطلاعات شما را مشاهده میکنند را پیگیری کنید. اهدافی را برای خود تعیین کنید و پیشرفت خود را در جهت رسیدن به آن اهداف بسنجید. به این نکته توجه داشته باشید که کدام تاکتیکها موثرتر هستند. چنین بررسیهای آماری میتواند کسبوکار شما را به سمت جلو هدایت کند.
بهبود فرایند پرسونال برندینگ در لینکدین به کمک تبلیغات
تمام چیزهایی که تا این مرحله بررسی کردیم با وجود اینکه به برند شخصی شما ارزش زیادی میدهند، کاملا رایگان بوند. اما برای گسترش پرسونال برندینگ در لینکدین، سرمایهگذاری در تبلیغات پولی ممکن است بلیت برنده شما باشد. از نظر مخاطب به آن فکر کنید. شما ممکن است چند صد یا حتی چند هزار دنبالکننده در لینکدین تنها با تلاش خود داشته باشید. اما لینکدین شبکه وسیعی از ۷۴۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. دسترسی به چنین شبکه بزرگی میتواند برای برند شخصی شما تفاوت ایجاد کند. بهعلاوه، ویژگیهای هدفمند لینکدین به شما این امکان را میدهد که مخاطبان خاص خود را ایجاد کنید و به افرادی که برای برند شما اهمیت دارند دسترسی پیدا کنید.
پرسونال برندینگ در لینکدین راهی برای موفقیت در کسبوکار شما
لینکدین یکی از پلتفرمهای محبوب و مهم برای پرسونال برندینگ است. اگر شروع به برندسازی شخصی خود کردهاید، نگران استخدام شدن در آینده یا راهاندازی یک کسبوکار جدید هستید، توصیه میکنیم که به لینکدین توجه ویژهای داشته باشید. اگر برند شخصی شما جدید باشد و یا اگر مدتی است که آن را توسعه دادهاید، پرسونال برندینگ در لینکدین راهکاری قدرتمند است که میتوانید برای بهبود هرچه بیشتر کسبوکار خود و ایجاد مخاطبان بسیار از آن بهره ببرید. از این رو استراتژیهایی برای این کار وجود دارند که عبارتاند از ایجاد پروفایل جذاب، درخواست توصیهنامه، بهینهسازی محتوا، ایجاد ارتباط با سایر کاربران در لینکدین، مشارکت در گروهها، استفاده از رسانه در پروفایل لینکدین، نوشتن مقالات و سفارش تبلیغات در این پلتفرم محبوب.