ایده های پرسونال برندینگ | معرفی ده ایده جذاب برای ایجاد برند شخصی
خرداد 17, 1402پرسونال برندینگ در اینستاگرام | 5 قدم برای رشد برند در اینستاگرام
خرداد 17, 1402کتاب های پرسونال برندینگ | کتابهایی برای توسعه اصولی یک برند شخصی در کسبوکارها
کتاب های پرسونال برندینگ؛ نقشه راه شما در این مسیر دشوار
جف بزوس مدیرعامل و بنیانگذار شرکت بسیار بزرگ آمازون یک جمله بسیار معروف درباره پرسونال برندینگ دارد. او میگوید: «برند شما همان چیزی است که مردم وقتی شما در اتاق حضور ندارید، درباره آن صحبت میکنند». این جمله نشاندهنده اهمیت بسیار زیاد پرسونال برندینگ در کسبوکارها است. افراد برای آموزش پرسونال برندینگ و استفاده از آن برای رشد و توسعه کسبوکار خود باید از مراجع مختلف مانند کتابها و اینترنت استفاده کنند. کتاب های پرسونال برندینگ یکی از بهترین مراجع برای افراد علاقهمند به پرسونال برندینگ هستند. چرا که در این مراجعه انواع روشهای صحیح پرسونال برندینگ جمعآوری شده است و افراد با مطالعه آنها میتوانند پرسونال برندینگ صحیح و اصولی داشته باشند. در این مطلب با برترین کتابها در زمینه پرسونال برندینگ آشنا میشویم.
چرا باید کتاب های پرسونال برندینگ را مطالعه کرد؟
تمام افراد دنیا با شنیدن نام پیتزا به یاد کشور ایتالیا میافتند. از طرف دیگر افراد در داخل ایران با شنیدن نام کشتی یاد جهانپهلوان تختی را زنده نگه میدارند. این امر به علت پرسونال برندینگ است. البته باید اشاره داشت که در این موارد، پرسونال برندینگ بهصوتر طبیعی و بدون روشهای بازاریابی اتفاق افتاده است. در دنیای کسب وکارهای امروز، برندسازی یکی از مهمترین مولفهها در موفقیت کسبوکارها و استارتاپها است.
برای مثال تمام ایرانیان دستمالهای کاغذی را با برند کلنکس و پودر ماشین لباسشویی را با تاید میشناسند. این شرکتها توانستند با استفاده از مزیتهای رقابتی خود، پرسونال برندینگ را به بهترین شکل ممکن در داخل ایران انجام دهند. باید اشاره داشت که دلیل اصلی موفقیت این برندها در پرسونال برندینگ اولین بودن آنها بوده است.
پرسونال برندینگ بسیار پیچیده و دشوار است و افراد برای برندسازی شخصی باید در ابتدا با تمام مباحث آن آشنا شوند و سپس مطابق یک نقشه راهنما این ترفند بازاریابی را در کسبوکار خود پیاده کنند. برای این امر افراد نیاز به مراجعی مطمئن دارند که با پرسونال برندینگ از طریق آنها آشنا شوند و بهمرورزمان بتوانند برندسازی شخصی خود را انجام دهند.
کتاب های پرسونال برندینگ بهترین مرجع برای یادگیری این روش بازاریابی هستند که افراد میتوانند از میان هزاران کتاب پرسونال برندینگ، بهترینهای آنها را انتخاب کنند و برندسازی شخصی را از پایه یاد بگیرند. باید اشاره داشت که کتاب های پرسونال برندینگ در زمینههای مختلف نوشته شدهاند و افراد بسته به کسبوکار و تیپ شخصیتی خود از انواع این کتابها برای یادگیری پرسونال برندینگ استفاده کنند.
بهترین ویژگیهای یک کتاب پرسونال برندینگ خوب
کتاب های پرسونال برندینگ زیادی در بازار هستند که افراد میتوانند از میان آنها برای یادگیری برندسازی شخصی، یکی را انتخاب کنند اما فقط برخی از این کتابها را میتوان کتاب های برتر پرسونال برندینگ نامید. این کتابها باید ویژگیهای مشخصی مانند تطابق با واقعیت، بهروز بودن و تنوع بودن راهکارها را داشته باشد. این ویژگیها هستند که یک کتاب پرسونال برندینگ را محبوب و پرفروش میکنند. همچنین تا زمانی که کتاب های پرسونال برندینگ نتوانند تاثیر مثبتی در برندسازی افراد بگذارند، نمیتوان آنها را یک کتاب پرسونال برندینگ خوب دانست. با بهترین ویژگیهای یک کتاب پرسونال برندینگ خوب آشنا میشویم.
کتاب برندسازی شخصی باید مطابق با واقعیتها باشد
بسیاری از کتابها در زمینه پرسونال برندینگ با واقعیت همخوانی ندارند و از اطلاعات اغراق شده در آنها استفاده شده است. همچنین راهکارهایی که در این نوع کتابها ارائه میشود بیشتر برای جهانهای بدون نقص و آرمانشهرها مناسب هستند. درصورتیکه افراد باید بتوانند ایدهها و راهکارهای پرسونال برندینگ کتابها را در دنیای پر رقیب و سخت کسبوکارهای امروزی نیز اجرا کنند. به همین خاطر یکی از مهمترین ویژگیهای یک کتاب پرسونال برندینگ خوب، تطابق داشتن آن با واقعیت و دنیای کسبوکارهای امروزی است.
باید اشاره داشت که کتابهای نوشته شده توسط نویسندگان بومی هر کشور میتوانند تاثیرگذاری بیشتری در برندسازی کسبوکارهای آن کشور مخصوص داشته باشند. چرا که نویسندگان این کتابها، مطالب خود را مطابق با واقعیتها و شرایط کشور خود نوشتهاند.
یک کتاب پرسونال برندینگ خوب باید بهروز باشد
روشهای پرسونال برندینگ در دنیای امروز با دنیای 10 سال یا 20 سال پیش بسیار متفاوت است. در دنیای قبل از اینترنت شما با افزایش کیفیت و زیباسازی محصول یا خدمات خود میتوانستید بهراحتی پرسونال برندینگ انجام دهید. برای مثال کمپانی بنز تنها با تولید خودروهای باکیفیت و لوکس توانست به مشهورترین شرکت خودروسازی دنیا تبدیل شود، درصورتیکه در دنیای امروز تنها تولید یک خودروی باکیفیت برای ماندن در بازارهای پر رقیب کافی نیست. کتاب های پرسونال برندینگ باید مطابق با نیازها و شرایط روز نوشته شده باشند تا صاحبان کسبوکارها و افراد دیگر بتوانند از طریق آنها در دنیای امروز برندسازی شخصی خود را انجام دهند.
کتابهای پرسونال برندینگ باید برای برندسازی در زمینههای مختلف راهکار ارائه دهند
پرسونال برندینگ یک روش تکبعدی نیست و زوایای بسیاری دارد. برای مثال شما میتوانید از طریق اینترنت، روزنامهها، اخبار و تبلیغات برندسازی شخصی خود را انجام دهید. به همین خاطر یک کتاب خوب پرسونال برندینگ باید در زمینههای مختلف راهکارها و ایدههای گوناگونی را پیشنهاد دهد تا افراد قدرت انتخاب بالایی برای برندسازی شخصی خود داشته باشند. چرا که بسیاری از کسبوکارها و اشخاص این امکان را ندارند که فقط در یک زمینه پرسونال برندینگ داشته باشند. به همین خاطر ارائه ایدهها و راهکارهای مختلف برای این دسته از افراد و صاحبان کسبوکارها اهمیت بسیار زیادی دارد.
نمرات و نقدهای خوب؛ از مهمترین ویژگیهای یک کتاب پرسونال برندینگ
همانطور که اشاره شد، اصلیترین مولفه موفقیت یک کتاب پرسونال برندینگ، نتیجهگیری و موفقیت افرادی است که با ایدهها و راهکارهای این کتاب توانستهاند در مسیر پرسونال برندینگ موفق شوند. به همین خاطر یک کتاب پرسونال برندینگ خوب باید نظرات، نمرات و نقدهای مناسبی داشته باشد.
شما پیش از خرید یک کتاب پرسونال برندینگ باید بادقت زیاد تمام نظرات و نقدهای این کتاب را بخوانید تا این اطمینان را داشته باشید که با خرید این کتاب پرسونال برندینگ، میتوانید یک قدم به برندسازی شخصی خود نزدیکتر شوید. باید اشاره داشت که نمرات و نقدهای خوب در کیفیت کتاب نیز تاثیرگذاری زیادی دارند. چرا که کتابهایی با نمرات و نظرات خوب عموما نثر و ساختار بهتری خواهند داشت.
برترین کتاب های پرسونال برندینگ را بشناسید
با ویژگیهای کتابهای برتر پرسونال برندینگ و مزایای مطالعه آنها آشنا شدیم. حال نوبت به معرفی برترین کتابها با این موضوع جذاب و کاربردی است. برترین کتاب های پرسونال برندینگ بر اساس مولفههای مختلفی مانند میزان فروش، نقدها و رضایت خوانندگان لیست شدهاند.
بسیاری از افراد توانستهاند با مطالعه این کتابها مسیر برندسازی شخصی خود را پیدا کنند و برای کسبوکار یا شخص خود بهترین روش پرسونال برندینگ را در پیش گیرند. این کتابها ترکیبی از کتابهای ایرانی و خارجی هستند تا افراد بتوانند به بهترین کتاب ها در زمینه پرسونال برندینگ دسترسی داشته باشند. در ادامه با برترین کتاب های پرسونال برندینگ آشنا میشویم.
معرفی کتاب “پرسونال برندینگ به زبان آدمیزاد”
یکی از مشهورترین کتابها در زمینه پرسونال برندینگ، کتاب پرسونال برندینگ به زبان آدمیزاد (Personal Branding For Dummies) است. این کتاب توسط سوزان چریتون (Susan Chritton) نوشته شده و توانسته به یکی از پرفروشترین کتابها در این زمینه تبدیل شود. در این کتاب ما یاد میگیریم که پرسونال برندینگ صرفا یک ترفند مارکتینگ نیست و دنیای بسیار بزرگی دارد. همچنین در کتاب پرسونال برندینگ به زبان آدمیزاد، افراد آموزش میبینند که چگونه قدمبهقدم برندسازی شخصی خود را انجام دهند تا در تمام فعالیتهای تجاری یا شخصی خود در آینده موفق شوند.
کتاب “برندسازی برای اشخاص”؛ از بهترین کتاب های پرسونال برندینگ
برندسازی برای اشخاص یکی از کتابهای پرفروش ایرانی در زمینه پرسونال برندینگ است که توانسته این مقوله کاربردی را به شکلی اصولی توضیح دهد. در این کتاب در ابتدا با مقوله پرسونال برندینگ به طور کامل آشنا میشویم. در ادامه در هر بخش از کتاب، تمرینهایی برای خوانندگان در نظر گرفته شده است تا آنها با روش طوفان ذهنی، مسیر برندسازی شخصی خود را پیدا کنند. افراد علاقهمند به پرسونال برندینگ با انجام این تمرینها قطعا میتوانند یک برندسازی شخصی بسیار موفق داشته باشند.
معرفی کتاب”برند شما را صدا میزند”
یکی دیگر از کتاب های پرسونال برندینگ پرفروش و مشهور، کتاب برند شما را صدا میزند (The Brand Called You) است. این کتاب توسط پیتر مونتویا (Peter Montoya) نوشته شده است تا برندسازی و برندسازی شخصی را به شکلی جذاب توضیح دهد. این کتاب برای مدیران، کارآفرینان و فعالان حوزه مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ نوشته شده است و نکات بسیار خوبی را به آنها در این زمینه آموزش میدهد. کتاب برند شما را صدا میزند معتقد است که یکی از مهمترین روشهای رشد و توسعه کسبوکارها، رشد و توسعه برند فردی میباشد. در این کتاب اشاره میشود که افراد با ایجاد یک برند فردی مناسب و جذاب میتوانند گروههای مشتری خاصتر و بیشتری را به سمت خود جلب کنند.
کتاب “اینفلوئنسر”؛ از بهترین کتاب های پرسونال برندینگ
از میان برترین کتاب های پرسونال برندینگ، کتاب اینفلوئنسر: ساختن برند شخصی خود در عصر رسانههای اجتماعی (Influencer: Building Your Personal Brand in the Age of Social Media) یکی از کاربردیترین کتابها در این زمینه است. چرا که شبکههای اجتماعی طی یک دهه اخیر نقش بسیار پررنگی در زندگی مادی و معنوی افراد داشتهاند و به همین خاطر مسیر برندسازی شخصی بسیاری از افراد و کسبوکارها از شبکههای اجتماعی میگذرد. در این کتاب به افراد آموزش داده میشود که چگونه به یک اینفلوئنسر موفق و حرفهای در شبکههای اجتماعی مختلف تبدیل شوند.
این کتاب به شما آموزش میدهد که چگونه مخاطبین خود را بسازید و چگونه از برند شخصی خود درآمدزایی کنید. یکی دیگر از مباحث جذاب این کتاب، آموزش رشد و توسعه یک برند بدون درگیری و رقابت مستقیم با رقبای بزرگ است.
معرفی کتاب “اصول پرسونال برندینگ”
کتاب اصول پرسونال برندینگ نوشته آقای محمد صادقی یکی دیگر از کتابهای بومی ایران است که مطالعه آن را به صاحبان کسبوکارهای ایرانی و اشخاص علاقهمند به یادگیری برندسازی شخصی پیشنهاد میکنیم. این کتاب معتقد است که پرسونال برندینگ یک آغاز بزرگ برای کسب موفقیت در کسبوکارها است. در این کتاب به این امر اشاره میشود که هر پرسونال برندینگی لزوما جنبه مثبت ندارد و بسیاری از افراد با ویژگیهای منفی شخصیتی خود توانستند برندسازی شخصی بسیار موفقی داشته باشند. هرچند که این برندسازی شخصی به آنها در کسب درآمد کمکی نمیکند اما توانسته نام آنها را در ذهن افراد حک کند.
کتاب “این بازاریابی است”؛ از بهترین کتاب های پرسونال برندینگ
کتاب این بازاریابی است: تا زمانی که دیدن را یاد نگیرید نمیتوانید دیده شوید (This Is Marketing: You Can’t Be Seen Until You Learn to See)، یکی از بهترین کتاب های پرسونال برندینگ بهشمار میآید. در این کتاب که توسط یکی از بهترین نویسندگان روزنامه والاستریت نوشته شده است، به افراد پیشنهاد میکند با تلفیق پرسونال برندینگ و بازاریابی، مشکلات افراد دیگر را حل کنید. این امر به این معنی است که کسبوکاری را طراحی کنید که بتواند مشکلات افراد دیگر را در ازای دریافت هزینه حل کند.
برای مثال رستورانداران در ازای دریافت پول، مشکل گرسنگی افراد را حل میکنند. نقش پرسونال برندینگ در این ایده بسیار پررنگ است. چرا که افراد برای اعتماد به شما برای حل مشکل خود، باید با برندسازی شخصی شما از قبل آشنایی داشته باشند.
معرفی کتاب “راهنمای A تا Z پرسونال برندینگ”
یکی دیگر از بهترین کتاب های پرسونال برندینگ، کتاب راهنمای A تا Z پرسونال برندینگ است. در این کتاب تمام مباحث پرسونال برندینگ اصولی در دنیای امروز به خوانندگان ارائه میشود. باید اشاره داشت که این مباحث در قالب حروف الفبای انگلیسی و از A تا Z برای مخاطبین تشریح میشوند. به همین خاطر نثر و ساختار این کتاب بسیار جذاب است و افراد با مطالعه آن میتوانند بهراحتی برندسازی شخصی را یاد بگیرند.
کتاب “آیین برندسازی شخصی”؛ از بهترین کتاب های پرسونال برندینگ
یکی دیگر از بهترین کتاب های پرسونال برندینگ، کتاب آیین برندسازی شخصی نوشته خلیل جعفر پیشه است. در این کتاب آقای جعفر پیشه تجربه شخصی خود در سالهای مختلف را جمعآوری کرده است. این تجربیات شامل مواردی مانند سخنرانیها، سمینارها، تدوین کتاب و تدریس در زمینه پرسونال برندینگ هستند.
با کتاب های پرسونال برندینگ در کسبوکار خود موفق شوید
کسبوکارها برای موفقیت در آینده باید معیارهای مختلفی را در بیزینس پلن خود در نظر داشته باشند. یکی از مهمترین این معیارها، پرسونال برندینگ است. باید اشاره داشت که برندسازی شخصی برای افرادی که میخواهند کسبوکار خود را آغاز کنند نیز اهمیت زیادی دارد. مطالعه کتاب های پرسونال برندینگ به ما کمک میکند تا با مفهوم این روش آشنا شویم و با استفاده از تمرینها و ایدههای عنوانشده در این کتابها، مسیر دشوار پرسونال برندینگ را بهآسانی و با سرعت زیاد طی کنیم.